torsdag 31. mars 2011

Turi-design...

....designer på Figgjo fra 1960-1980. 
Lurer på hvor mange av disse flotte tingene som ligger gjemt rundt omkring i de norske hjem, som nå er blitt samleobjekter verden over, og som er gamle minner bra frokostbordet i barndommen for mange.

Jeg er så heldig å eie noe av hennes ting, men det er rart hvor lite pris vi satte på disse tingene før og  på ingen måte var inntressant å eie når jeg var yngre, men nå derimot, kaster vi oss over disse flotte tingene på  loppemarkeder, brukt og antikvitetsbutikker.

Ønsker meg 
 Lotte kannen 

Lottesettet med salt/pepper og syltetøyskål

Lotte fatet

Og ikke minst etasjefatet i Lotte WOW

Gjett om jeg skal ha øynene med meg for å få tak i disse godbitene.

Men i tillegg har jeg lyst å komplettere samlingen min  av Clupea(tror jeg det heter) - og Turi design
Har denne skålen, og et par fater, men har lyst på kaffeserviset og middagstallerkener.


Noen som vet om det finnes smørskål med lokk i dette mønsteret?

Er det noen av dere som eier noen godbiter Turi design ?

Klem Mette

Siste frist for påmelding til min giveaway er i morgen fredag kl. 24.00, du kan melde deg på HER

8 kommentarer:

  1. Hei igjen.
    Håper det går bedre med armen din.
    HUset vårt er veldig lett å se når du kjører mot ferjekaien nå når du vet hvordan det ser ut :)Du ser det når du kjører ut av tunellen.
    Jeg gremtes også da jeg leste om Turi Gramstad-Oliver i går. Vi har hatt så mye som vi kvittet oss med da vi kjøpte dette huset.Det er bare halvparten så stort som det vi hadde på Sandnes og vi skulle slutte å samle og ....Jomen sa jeg smør ;)
    Apropos smør...jeg skal være på utkikk etter smørskål :)
    Vi kjøpte hus på landet fordi vi skulle slå to fluer i en smekk og IKKE ha to hjem å vedlikeholde så vi blir boende så lenge vi trives og det er jo gøy å se resultat av planlegging og jobbing :)
    Ha en flott dag.
    KLem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  2. Ja, smaken forandrer seg med alder og trender. Både min mor, svigeremor og jeg har flere ting fra Turi design, men har ikke mitt fremme nå. Ligger på vent til jeg får bestemt meg for at jeg virkelig liker det;)

    SvarSlett
  3. Kjempestilig. Lurer nesten på om mine foreldre har noe av det.
    Det er kult!

    Ønsker deg en kjempefin torsdag, fru:)

    Klem

    SvarSlett
  4. Så morsomt, tenk jeg har også postet et innlegg om det samme idag.... ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Hei på deg Mette!
    Ja dette husker jeg fra min oppvekst. Spesielt fra min mormor og morfar hjem. Nostalgiske bilder som bringer mange minner frem:)) Har dessverre ikke noe av dette selv. Godt å høre du har fått time;-))) Skal vi ta en lunsj neste uke?
    Klem klem

    SvarSlett
  6. Ja, det er rart å se hvordan smaken går i bølgedaler. Ting kan være superpopulært i en periode, og så nærmest hatet en lang stund før det er tilbake på topp igjen! :-) Vi lører jo heller aldri, og sender på loppis det vi går lei av, for så å angre noen år etter;-) Ha en fin kveld! Klem Ida

    SvarSlett
  7. Vilka vackra saker. Kul att du är med i min utlottning
    Kram Agneta

    SvarSlett
  8. Flotte ting! Jeg har en nydelig vid mugge, med rødt trykk. Vi bruker den til kakao :)

    SvarSlett

♥ Takk til dere alle som legger inn masse fine ord hos meg, det bidrar og til at jeg og finner frem til deg ♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.