onsdag 23. mai 2012

Dag 4 av ferien


Ja da er jeg solbrent, faktor 15 er altfor lite, men vi har hatt en fantastisk flott dag! 
Sol og bading, men når det gjelder temperaturen, tror jeg jammen meg at Stavanger har det varmere.  Utrolig at alle de flotte dagene hjemme kom dagen etter vi reiste..

Har spasert mye i dag, og i ettermiddag gikk vi til Side Antique.
Har og tatt turen til Quiksilver butikken, alltid noe kjekt å finne der.

Her sitter maen og ser fotballkamp...boooring, men jeg har jo bloggen :)






For de av dere som har tenkt dere til Side for første gang, skal vite at det har vært folk her lenge før. Det hele startet for mer enn 2.700 år siden og opp igjennom historien har Side hatt status både som viktig handelssentrum og senter for kultur og vitenskap. For inntil få tiår siden var Side en rolig og meget stille fiskerlandsby.
I dag fremstår område som et moderne feriested som syder av liv sommerstid.Selv om de fleste besøker Side på grunn av sin status som ferieby, har området noen kulturhistoriske landemerker som er absolutt verdt å ta en nærmere kikk på. Det er vanskelig å komme utenom Apollo-templet, som er et vakkert skue i tiden rundt solnedgang. Dette er et klassisk område med søyler og ruiner som har sin opprinnelse ca. 100 år etter Kristus fødsel. 


Klem fra Tyrkia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

♥ Takk til dere alle som legger inn masse fine ord hos meg, det bidrar og til at jeg og finner frem til deg ♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.