fredag 24. desember 2010

Akkurat nå....

...lukter det godt i hele huset, pinnekjøttet står og trekker, pakkene ligger under treet,
 og vi bare går og venter.

Her laver snøen ned uavbrutt og det er nydelig ute.
 Dere skimter kanskje de røde julekulene på bjørken i hagen. Koselig !

Nå er det jul, og jeg venter spent,
for kvelden er dyppet i snø
Klokkene ringer, hvert hus er tent og pyntet med glitter og strø


 
Tenker ofte tilbake på når vi var små, hvor ekstremt forventningsfulle vi var, klarte verken sove eller spise, syns dette bildet i rene Karl Larsson stil illustrerer godt forventningsfulle barn.

Jula er for alltid, ikke bare for en dag,
for å elske, dele og gi, kan ikke settes vekk
som bjeller, lys og glitter i ei eske på ei hylle.
Det gode du gjør for andre, er det gode du gir deg selv.



2 kommentarer:

  1. Ønsker deg og dine en riktig kos kveld...
    juleklem fra meg

    SvarSlett
  2. Så herlige bilder!
    Og jeg skulle også så gjerne hatt litt snø dalende her.
    Det hadde virkelig vært magisk!

    Kos deg Fru R!

    Juleklem

    SvarSlett

♥ Takk til dere alle som legger inn masse fine ord hos meg, det bidrar og til at jeg og finner frem til deg ♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.