fredag 14. januar 2011

Min lysekrone...

...i stuen syns jeg er flott, men går nå opp for meg når jeg ser bildene at krystallene må vaskes/pusses.  Det er litt av en jobb, får begynne fra topp med en etter en og jobbe meg nedover, slik at de festes riktig igjen. Krystall må nesten være rent for at det skal skinne som finest....

Stål og krystall



....i yttergangen hadde jeg lyst på lysekrone

 men så på det som en umulighet siden det ikke er så høyt under taket, helt til vi fant denne




Syns det ble bra jeg !


3 kommentarer:

  1. Kjempe fine lamper:) krystall er jo bare vakkert! Den som du har i gangen er jo et veldig fint alternativ til en ellers ganske vanlig kuppel-lampe:)
    Men ja, de trenger en vask i ny og ne, og det er ikke så stas, hehe..
    God helg:)

    SvarSlett
  2. Hei hei:)
    Ja krystallamper er så fine. Ønsket meg det i stuen, men den gang (5 år siden) vi pusset opp stuen syns min mann jeg hadde strukket strikken langt nok med alle endringene jeg gjorde. Nå i dag sier han ja, så jeg vurderer å invistere i en nå. Problemet er at vi har S-varme i taket, og jeg er litt redd for å ødelegge noe med å skru for mange steder.. Den på gangen var også lekker, syns jeg har sett noe liknende på Living, er det der den kommer fra?
    Herlig med fredag, sove lenger om lørdagen, koope på sofaen med strikketøy og et glass vin, herrrrligt:)
    Kos deg med dine kjære du også!
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg har en krystallkrone på kjøkkenet. Sikkert det minst fornuftige stedet å ha den mht pussing. Men jeg pusser den ofte. Bruker bare blå jif. Sprayerog gnir med microfiberklut etterpå. Det blir blankt og fint. Og siden jeg gjør det så ofte, spiller det heller ingen rolle om jeg misser en prisme i ny og ne. Må tilføye at jeg har to kroner liggende på loftet også. De er gullfarvet og har liksom ikke noe i stua mi å gjøre nå.

    SvarSlett

♥ Takk til dere alle som legger inn masse fine ord hos meg, det bidrar og til at jeg og finner frem til deg ♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.