tirsdag 8. februar 2011

Brukt, loppis og antikvitetskroken vår på hytta

I hytta vår er en gammel del, der er stuen og kjøkkenet. 
 I den nye delen av hytten er soverommene, badet og loftstuen, den er kjærkommen for ungdommen som vil være litt for seg selv. Bildene i dag er fra deler av loftstuen.

Vaskebenken kjøpte jeg for mange år siden, den ble først lutet,
 og deretter  behandlet i grålig nyanse.

Skuvesengen er kjøpt på brukt -og antikvitet på Jørpeland. Med tiden behandler vi nok sengen på samme måte som vaskebenken.

De fleste putene er kjøpt på loppis, både vevd pute, brodert og strikkede.

Et nydelig åkle i blått og hvitt (som enda ikke har fått rette plassen) .
 Handduk, kjøpt i antikvitetsbutikk.


 På den lille hyllen på vaskebenken står en gammel
 porselens-sparegris  og en vekkerklokke i messing, begge fra loppis
Vaskemuggen og fatet er en gave fra en venninnne

Dette broderte min mann da han var 10 år gammel, imponert!!
Det henger over skuvesengen

En liten dukke med falmede bukser som sitter på sengestammen

Melkespannet vårt

Klem fra Mette

8 kommentarer:

  1. Heldige ungdommer som har en så fin plass å kose seg på:)

    SvarSlett
  2. Blir ikke lei jeg ihvertfall,hi,hi!!
    Kjempe kjekt å se hvordan dere har det på hytta!
    Vet ikke hva jeg skal blogge om i dag!
    Litt tom i hodet!
    Ønsker deg en fin kveld!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett
  3. Heisann. Hvis du har lyst på en telyspose så send meg en mail så får du høre prisen:))
    Karipia

    karisaeteroy@hotmail.com

    SvarSlett
  4. Hei sveis!
    Nei vi blir ikke lei, det kan jeg love deg!
    Ser kjempe koselig ut på hytten deres. Mange flotte gamle minner, og ja...jeg er veldig imponert over broderiet til din mann!!
    Nå koser jeg meg med Frustrerte fruer:-)
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  5. Herlig krok du har der på hytta di;-) Takk for kjempekoselig kommentar inne hos meg;-)

    SvarSlett
  6. Blir ikke lei:-) Kjempe koseligt å se hvordan dere har det på hytta. Ser så koseligt å fint ut. imponert av broderi til din mann:-) Så koseligt at det er tatt vare på:-)

    Klem fra Gry :-)

    SvarSlett
  7. Koselige bilder fra hytta! Blir ikke lei:)) Jeg blir bare innspirert:)) Kjempegøy å ha det broderiet som mannen har laget.Koselig krok:)
    Ha en fin uke!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  8. Så koselig hytte-soverom og gjenstander med historie du viser frem!
    Jeg har ordnet slik at bare den riktige linken ligger på siden hos meg, fint du sa fra.
    Takk for at du deltar på "Gammeldags lørdag"

    Ha en fin helg videre!


    Klem Lenemora

    SvarSlett

♥ Takk til dere alle som legger inn masse fine ord hos meg, det bidrar og til at jeg og finner frem til deg ♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.