lørdag 1. januar 2011

Dekkede bord

Godt nyttår til dere alle. Håper alle hadde en flott feiring.  Her i huset var vi invadert av "influensabasilusker", så det ble stille og rolig.

Men bordet ble dekket selv om matlysten var så som så, og middagen var sursteik.

Jeg dekket med mitt flotte Wedgewood servise som jeg er så glad i, med mitt nye bestikk som jeg fikk til jul, som er fra Lene Bjerre. Jeg har brukt svart duk  som er en flott kontrast til serviset som det også er svart i.  I tillegg er svart duk lekker til sølv og krystall. Jeg brukte beige linservietter, da beige er en av hovedfargene i serviset.


Tidligere i julen brukte jeg samme serviset, men med litt røffere pynt. Det ble da brukt beige duk, og med kongler, kastanjer, granbar, einer med bær, litt tuja og diverse tørkede frukter ble det et fint 'naturelement' på bordet.
Og for å få frem litt av 'glamouren' brukte jeg sølvhjerter med 'bling bling' som jeg la over konglen.

Det er mange som ikke tør å bruke svart duk til høytider, jeg syns det er lekkert og har brukt det mange ganger.

Viser dere her et bord som ble dekket til oss på et weekendopphold i Aberdeen nå i desember, kjempelekkert med svart, sølv og hvitt.


Dette innlegget er også sendt inn til NIB sin utfordring

5 kommentarer:

  1. Så vanvittig flott! Dette er du proff på:) Ønsker deg videre god bedring:) Tre timer inn i det nye året startet Thea med omgangssyken...håper bare det ikke sprer seg:)

    SvarSlett
  2. Flott dekket opp:)
    Godt Nytt år...her er det bare avslapping i dag..'klemklem til deg...

    SvarSlett
  3. Oi..dette var bare lekkert!! Enig med deg, sort/sølv og glass er bare nydelig og ser utrolig delikat ut. Lykke til hos NIB!:)
    Kanskje jeg burde prøve å "sheike" litt til frokost jeg også fremover. Hvor kjøper du det? Men for all del, det er nok mer enn magen som trengs å sheikes litt etter desember måned tjihi.
    Nå setter vi på en film (State of play) og slenger beina på sofaen resten av kvelden. En gullerot eller to blir det vel også;-))
    Kos og klem til deg supre dame!:)

    SvarSlett
  4. Thank you so much for your comment - I'm very happy about! It's right - I came from Germany, but I live in Uruguay since years.

    I wish you the best new year, filled with fun, wonderful ideas, good mood and many posts!!!

    Hugs

    Tine

    SvarSlett
  5. Wow! For et flott bord! Dette kan du! Jeg syntes det ble veldig lekkert med sort duk, og jeg er enig at man burde prøve dette oftere.
    Takk for alle hyggelige kommentarer hos meg i det siste :)
    Ønsker deg en fin søndag.
    klem Nina

    SvarSlett

♥ Takk til dere alle som legger inn masse fine ord hos meg, det bidrar og til at jeg og finner frem til deg ♥

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.